۱۲ توصیه از امام خامنه ای حفظه الله برای استفاده بهتر از لیالی قدر (کلیک کنید)

 

آیت الله محمدتقی بهجت:

احادیث در لزوم بزرگداشت این سه شب فرد، یعنی شب نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم، آشکار است. من پیش از این می‌پنداشتم که تعظیم این سه شب فقط برای آن است که احتمال دارد یکی از این سه شب، شب قدر باشد، ولی بعد در برخی از روایات دیدم که در هر کدام از این سه شب اسرار الهی نهفته و فوایدی برای بندگان اندوخته شده است. از جمله در باب صوم کتاب کافی آمده است که امام صادق علیه‌السلام فرمود: «در شب نوزدهم امور مقدر می‌شود و در شب بیست‌ویکم استوار می‌گردد و در شب بیست‌وسوم امضا می‌شود».

 

آیت الله مجتبی تهرانی:

دیدگاه انسان نسبت به خودش باید مانند میهمانی باشد که از اینجا می‌رود و کوچ می‌کند اما نسبت به‌دنیا باید مانند مالی عاریه‏ای باشد که باید آن را پس داده و برود و تنها می‌‏تواند از آن استفاده کند. مالکیت انسان در دنیا اصالت ندارد. اصالت آنجاست که انسان مالک آن باشد در حالی که دنیا نزد ما عاریت است.

اگر می‌‏خواهی دعا کنی، ابتدا در پی این باش که خدا بینش تو را نسبت به‌دنیا تصحیح کند تا دنیا هدف و بزرگ‌ترین غصه‌ات نشود. اگر ان‏شاءالله دعایت مستجاب شد، آن ‏وقت برای دنیایت دعا کن. اگر بینشت تصحیح شد، از خدا کفاف بخواه و بیش از آن نخواه. هر‌چه دنیا در پی تو باشد، تو از آن گریزان هستی. چنین فردی صاحب بینشی صحیح در ارتباط با دنیاست.

 

.............................................................................................................................

 

سلام

شهادت ارباب و مقتدامون، أمیرالمؤمنین، علی علیه اسلام رو تسلیت عرض می کنم.

إن شآءالله تا امروز طاعات و عباداتتون مورد قبول حضرت حق بقرار گرفته باشه و در آینده هم تقرب بیش از پیش نصیب دل هاتون بشه.

 

21 رمضان سالروز ولادت و شهادت آقاسید علی هست.

این شهید عزیز که به سیدعلی داومی مسمی شده به همراه سیدمجتبی علمدار، دو شهید شاخص شهر ساری هستند.

حاجیه خانوم نیکدوز، مادر سیدعلی، 21 ساله بودند که فرزندشون به دنیا اومده و سیدعلی هم 21 سال از عمرش می گذشت که به شهادت رسید.

نمی دونم چه سریه؛ به طرز شگفت آوری، هنوز هم که هنوزه، بسیاری از امورات مربوط به این شهید حول تأثیری از عدد 21 می چرخه.

 

شجاعت و قابلیت این شهید هم با توجه به سن و سال ایشون مثال زدنیه. درخشش سیدعلی در میادین نبرد با دشمن کوچک (کشورهای متجاوز به ایران اسلامی) و بزرگ (امیال نفسانی متجاوز به کشور قلب سلیم) هم در جای خودش شنیدنی و قابل تحسینه.

 

 

......................................................................................................

 

برای آشنایی بیشتر با ابعاد زندگی این شهید ملکوتی به این آدرس مراجعه کنید.

davamy.mihanblog.com

 

......................................................................................................

 

 

سیدعلی دوامی

 

+ إن شاءالله به زودی "سیب سرخ سید" به دست علاقه مندان خواهد رسید.

کتاب خاطرات سیدعلی، که با زحمات و پیگیری های برادر عزیز، آقای محمدعلی رضاپور، گردآوری شده.

 

 

چریک گرافیک

 

چریک گرافیک


.............................................................................................................................

آیت الله مجتبی تهرانی رحمه الله علیه: «در شب‌های قدر درخواست ما از پروردگارمان دو چیز است: یکی ترمیم نسبت به گذشته و دیگری ترسیم امور آینده. »