.: توصیه آیت الله جاودان برای چشیدن مزه ماه رمضان :.

خطر اول برای جوان ها و نوجوان ها چشم است. گفتم که اگر آدم از چشمش مراقبت کند، اگر از زبانش مراقبت کند، یعنی غیبت نکند، دروغ نگوید، از گناه مراقبت کند، گناه چشم و گوش و زبان را مراقبت کند و در جمعی ننشیند که دوستانش نشسته اند دارند غیبت می کنند و هر حرفی دلشان می خواهد می زنند. اگر اینها را مراقبت کند، روزه اش قبول می شود و مزه ماه رمضان را می چشد.

مزه ماه رمضان خیلی است. خیلی است. اما اگر آدم یک ذره اش را هم بچشد، خوب است. یک ذره اش هم خیلی است چه برسد به بیشترش. بنابراین توصیه این است. معمول دوستان ما مراقبت می کنند دیگر. آنهایی که مراقبت می کنند، یک ذره بیشتر مراقبت کنند. مثلا یک خانم دارد عبور می کند، به چادرش هم نگاه نکنم. به صورتش نگاه نمی کنم. گاهی چادر یک مقداری بدن را نشان می دهد. آن را هم نگاه نکنم. آدم هرچه بیشتر مراقبت کند، بهره ماه رمضانش بیشتر می شود.

یکی از بهره های ماه رمضان که حداقل بهره های ماه رمضان است این است که همه گناهان شما در ماه رمضان بخشیده شود. می شود. اگر آدم بخشیده شود، مزه نمازش را می چشد. گناهان است که نمی گذارد مزه نمازش را بچشد. اگر بخشیده شود، مزه نمازش را می فهمد. مزه روزه اش را می فهمد. اگر آدم بتواند یک کار بسیار بسیار خوب انجام دهد، خیلی خوب است.

 

 

.............................................................................................................................

 

سلام

اول از هرچیز؛ شروع ضیافت الهی رو به عزیزان روزه دار تبریک می گم. إن شآءالله همه ما بتونیم حداکثر استفاده رو از این ماه پرخیر و برکت ببریم.

 

دوم؛ باید از تأخیر در بروزرسانی وبلاگ عذرخواهی کنم.

مدتیه شروع به یادگیری تخصصی علوم و فنون حوزه گرافیک کردم که بتونم در مسیر خدمت به دین و اعتقاداتم کامل باشم. وقتم رو برای مطالعه و تمرین می ذارم. به همین دلیل خیلی برای اجرای پوسترهای مناسبتی فرصت ندارم. البته همه این ها ارتباط مستقیم با توفیقات الهی دارند و علت اصلی ناتوانی در اجرای پوسترهای مذهبی همین هست و باقی بهانه.

اگر دوستان امکاناتی رو معرفی کنند که بتونم بهرزو شدن وبلاگ رو به عزیزانم اطلاع رسانی کنم این شرمندگی همیشگی بنده هم رفع می شه. (از وبگذر استفاده کردم ولی راضی کننده نبود.)

 

و سوم؛ حقیقتش یه خورده دلم گرفته؛ از انبوه پیامک ها و جملاتی که تو این ماه رمضونی رد و بدل می شه اکثرشون یا این ماه روبا زندگی اهل بیت علیهم السلام مقایسه می کنن و یا می گن اهل بیت علیهم اسلام رو داریم و به چیز دیگه ای نیاز نیست. اینطور به نظر می رسه که حضرت حق در ماه میهمانی خودش هم به اندازه فرستاده های خودش برای نجات بشریت طالب نداره. از محتوای این جملات، می شه رفتار عملی بچه های مذهبی رو فهمید که تو چند پست گذشته هم مفصل دراین مورد نوشتم.

 

امام علی علیه اسلام می فرماید:

« در مدح و تمجید از ما خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زیاده روی و غلو نکنید

که ما را خدا بدانید زیرا ما بندگان پرورش یافته خداییم. »

 

اینقدر خرابم و از قافله عقب که با شرمندگی این مطالب رو می نویسم و حسابی محتاج دعای خیر شما هستم.

 

........................................................................................................

 

جان آمده رفته هیجان آمده رفته

نام تو گمانم به زبان آمده رفته

 

احیا نگرفتم تو بگو چند فرشته

صف از پی صف تا به اذان آمده رفته؟

 

پلکی زده ام خواب مرا آمده برده

پلکی زده ام نامه رسان آمده رفته

 

امسال نبرده ست مرا روزه، فقط گاه

بر لب عطشی مرثیه خوان آمده رفته

 

من در به در او به جهان آمده بودم

گفتند کجایی؟! به جهان آمده رفته

 

ترسم که به جایی نرسم این رمضان هم

آن قدر به عمرم رمضان آمده رفته...

 

........................................................................................................

 

این جمله فوق العاده رو هم از شهید میثمی با هم بخونیم و بدونیم که:

« توان ما به میزان امکانات در دست ما نیست، توان ما به میزان اتصال ما به خداست. »

 

که یکی هست و هیچ نیست جزاو

وحـــــــــــده لاالـــــــــــه الاهـــــــــــو

 

 

یکتای دوست داشتنی

«یکی بود یکی نبود»

 

 

 


.............................................................................................................................

امام خمینی قدس سره: «تا دیر نشده خودتان را در این ماه رمضان اصلاح کنید.»